Que en Sonic, l’eriçó blau més famós del planeta Terra, no passa pel seu millor moment de forma, és cert. Però també és cert que dintre de la seva tònica té alguns moments àlgids, com ara Sonic Generations i el cas que avui ens importa, Sonic Mania. La primera qüestió que se’ns planteja és: pot conviure l’actual Sonic amb un Sonic 2D? Doncs sembla que sí. Sonic Mania ha vingut per quedar-se. La nova onada de jocs de gènere de plataformes ens està mostrant una realitat alternativa: hi ha gent a la que ens agrada i que en volem més. Yooka Laylee, Crash Bandicoot N’Sane Trilogy, Mario Oddyssey i el pròxim Spyro the Dragon ens deixen entreveure que el gènere està més viu que mai.

Per començar, què és Sonic Mania? Doncs Sonic Mania és un videojoc plataformes 2D, desenvolupat per Christian Whitehead, Headcannon i PagodaWest Games, supervisat pel Sonic Team i publicat per Sega per a Nintendo Switch, PlayStation4, Xbox One i PC.

 

Dream Team Fanmade

Christian White, el desenvolupador principal del videojoc i reconegut per la seva labor d’haver fet adaptacions dels títols clàssics de Sonic The Hedgehog, sumat amb la col·laboració dels estudis independents PagodaWest Games i Headcannon, escollits per la comunitat fanmade de videojocs de l’eriçó blau, creen el Dream Team perfecte per fer una seqüela del Sonic 3/Sonic & Knuckles.

Un rubí espai-temporal

L’història s’inicia just després dels esdeveniments succeïts a Sonic 3/Sonic & Knuckes (Recordem que inicialment el joc estava pensat per a que fossin els dos junts però que a causa de la seva durada el van dividir en dos). Després d’aquests fets, Sonic i Tails reben un avís on se’ls informa que està succeint quelcom a Angel Island, pel que Sonic i el seu company de dues cues Tails procedeixen a anar cap a l’illa mitjançant l’aeroplà Tornado i, un cop allà descobreixen que el Dr. Eggman ha enviat a l’illa a sis robots d’élit, els HardBoiled Heavies per arribar abans que ells a l’estranya senyal. Aquests arriben amb anterioritat i excaven on és el senyal i allà descobreixen el Rubí Fantasma que dota als sis robots de poders especials.

Aquí és on podem veure que la saga encara té la consistència d’una història austera un pèl tòpica dels jocs de la consola de 16 bits, tot i que és igualment una història ferma i ben narrada que no te res que envejar als actuals jocs de plataformes d’avui en dia.

Els Hard–Boiled Heavies ens faran suar la gota grossa.

 

34 bits contemporanis

Tot l’espectre artístic ens porta al disseny original del Sonic 3/& Knuckles, han reutilitzat els sprites originals de la tercera entrega però aquest cop li han donat una volta més i han creat més sprites per animació, efectes lumínics i efectes de “paralax” que doten la totalitat de l’aventura d’una profunditat mai vista en un Sonic 2D. Han sigut reutilitzats aspectes visuals dels diferents mons com ara també aspectes del disseny de nivells d’aquests. Cal fer esmena que també han introduït nivells que no varen enllestir a temps pel Sonic 3 i que han utilitzat per a aquesta entrega.

El disseny de nivells és excepcional, es nota que parlem de gent que era jugadora d’en Sonic The Hedgehog i han representat mitjançant el seu disseny el que ells realment voldrien veure i jugar. Potser la volta més significant que s’ha fet és als nivells per adquirir la Maragda del Caos, que consistirà en fer una cursa per agafar la,on  haurem d’anar aconseguir anelles i temps per poder arribar a cada una de les nostres preuades maragdes.

Els nous nivells implementats per aconseguir les maragdes comptaran amb un 2.5D.

 

Jugabilitat del abans, ara i sempre

Els temps han canviat però els controls no, o almenys quasi. Tindrem la mateixa jugabilitat, però més acurada, per això. Ens moure’m amb l’analògic o bé amb la creueta i utilitzarem qualsevol botó per saltar. Aquest cop comptem amb tots els Dash de la saga,  abaix més botó repetidament farem “spin attack , també comptem amb el “Double Dash” del Sonic CD, també comptem amb els de Sonic 3, quan tinguem escuts especials, saltem i si tornem a prémer el botó podrem fer l’habilitat especial de l’escut que estiguem utilitzant i, comptem amb un de nou, on en farem un salt on pulsarem de nou i al tocar al terra sortirem fent un spin attack.

el sonic mania te tots els dash, tan com el de corre i ferte bola apretant abaix, com estar quiet apretar abaix i apretar els botons, com estar quiet i apretar a corre del sonic CD com el doble dash (El q es fa mb els escuts pero sense) del SnK i el nou que es saltant i tal com toca el terra sortir amb dash

Un detall curiós és que, com ocorria a Sonic 2, podrem jugar tant amb en Sonic i/o en Tails individualment (recordem que amb en tails aquest podia volar durant un lapse curt de temps fins que s’esgotava), com a dos jugadors cooperatius amb en Sonic i en Tails. També se’ns donarà l’opció de jugar amb l’echidna vermell, en Knuckles, el qual té l’habilitat especial de planejar i pujar murs com ja feia a Sonic & Knuckles.

Cànon musical en Sonic major

El compositor Tee Lopes, no ha fet una gran feina, no: l’ha fet superba. Si bé és veritat que també ha fet remixes dels temes principals d’anteriors entregues, cal dir que les noves peces són tan dignes com les anteriors i inclòs algun tema ens podria recordar als temes de Yuzo Koshiro (Compositor conegut sobretot per la feina a la saga Streets of Rage). Per posar un dels exemples més emocionants, aquí teniu el tema de Green Hill acte 2 perquè podeu veure com Lopes l’ha convertit en un més que satisfactori “remix”.

Correm a la velocitat de la llum però sempre hi ha temps per gaudir del paissatge

Ens trobem amb un joc que la seva història principal tindrà una durada d’entre 4-6 hores, però si volem ser uns completionistes podrà allargar-se fins a unes 18-20 hores aproximadament, les gemmes, anelles, time attacks i si volem fer speedruns li allargarà molt la vida al videojoc.

Us recordem també que el dia 17 de juliol sortirà a la venda Sonic Mania Plus tant en físic com en digital a l’eShop de Nintendo Switch, aquest comptarà amb dos personatges nous, Mighty the Armadillo i Ray the Fliying Squirrel (Personatges que van apareixer per primera vegada al joc arcade de Sonic The Hedgehog), un mode competitu per a quatre jugadors i l’Encore Mode. Si ja tenieu Sonic Mania descarregat en versió digital, no patiu perquè a mode de DLC podreu expandir el vostre joc i convertir-lo en Sonic Mania Plus.

• El balanç perfecte entre el antic i les novetats fresques i modernes.

• Entre els secrets i els desbloquejables hi ha re-jugabilitat per parar un tren.

Gameplay simple i addictiu.

• El millor Sonic 2D fins el moment.

Aspectes visuals i sonors de faula.

• Té algun bug molt puntual però res que alteri el gameplay.