Fa relativament “poc”, el 30 de Maig, després de centenars de milers d’especulacions sobre la data en la qual suposadament Game Freak anunciaria alguna cosa relacionada amb la pròxima generació de Pokémon, arribava el gran anunci: abans d’acabar l’any hi hauria un nou joc de Pokémon i a meitats de 2019 en cauria un altre, un Pokémon amb totes les característiques dels jocs clàssics de la franquícia. Però ai l’as, Game Freak ens portaria una tercera sorpresa, un joc gratuït per Switch que es podria descarregar un cop acabés l’anunci de totes aquestes novetats. La primera imatge va ser aquesta:

 

 

L’estètica –que pot recordar a l’estil Minecraft- pot generar certes reticències però mai et quedis amb la primera impressió. Com tot en aquesta vida, les expectatives poden tacar l’experiència i en aquest cas també és compleix aquesta premissa. Si esperes un Pokémon que mantingui la mecànica de joc clàssica de la franquícia, el suspendràs. Ment oberta i zero expectatives.

Viam, què tenim? Una illa anomenada Rodacubo en la qual s’han trobat restes d’una antiga civilització i tresors. El nostre objectiu serà doncs anar-hi explorar-la. Només arribar, en una mena de vaixell cúbic, deixem anar el dron Pokapo 4.0 de Silph S.A (homenatge als nostàlgics) que serà l’aparell que ens informarà sobre la localització dels tresors i secrets de l’illa. Tot seguit descobrim que l’illa està habitada per Pokémon i aleshores tindrem l’oportunitat de triar entre els inicials de Kanto (SquirtleCharmanderBulbasaur) i en Pikachu o l’Eevee com a primer aliat. I aquí comença la nostra aventura.

 

 

PERÒ… NO ÉS UN POKÉMON CLÀSSIC. ALESHORES… QUÈ ÉS?

 

El joc conté els primers 151 Pokémon que van aparèixer. Cada un té unes característiques, unes potencialitats i unes debilitats. Cada Pokémon posseeix una mena de tauler de 3×3 en el qual podrem col·locar les anomenades pedres. A mesura que anem pujant de nivell tindrem l’opció d’anar afegint més pedres que es traduirà en un increment de dos paràmetres segons on col·loquem aquestes pedres: atac i punts de salut. Cada Pokémon també té un màxim de dos atacs els quals poden ser potenciats amb Pedres de diferent tipus.

El tauler variarà segons el Pokémon i això es tradueix en el fet que alguns Pokémon tenen un potencial més centrat en l’atac, altres en els punts de Salut i altres més equilibrats. Cada pedra té un valor determinat que se sumarà als punts base de cada Pokémon que també serà diferent segons l’espècie. Per tal que sigui més entenedor us deixem amb una imatge on podeu veure el “tauler” comentat.

 

Exemple del “tauler de poders” de Pokémon Quest. Haurem d’anar equipant “pedres” obtingudes a les fases.

 

 

ELS POKÉMON PODEN INCREMENTAR EL SEU NIVELL. COM HO FEM AIXÒ?

 

Com ja hem dit al principi, oblideu-vos del sistema de combat clàssic per torns. En aquest cas el nostre equip estarà format per un màxim de tres Pokémon. Cada vegada que entrem en una fase (expedició), el nostre equip es mourà sol dirigint-se cap els Pokémon enemics que ens anirem trobant. Aquí tindrem dos opcions: o bé activar el mode automàtic i així poder seguir pelant patates i sofregint ceba o bé anar indicat quins atacs ha d’anar realitzant cada Pokémon. El punt important és que per poder tornar a realitzar un atac haurem d’esperar uns segons per tal que el Pokémon “recuperi forces”. Cada fase està composta per hordes d’enemics; en arribar a l’última ens enfrontarem amb un Pokémon poderós. En acabar guanyarem punts d’experiència per augmentar de nivell i diferents ingredients.

 

Un exemple de com es mostren els “stats” dels Pokémon de l’equip. Les pedres fan un gran percentatge de la “feina”.

 

L’illa està diferenciada per parts i cada part conté diferents fases que, a mesura que avancem, requeriran que el nostre nivell sigui més alt. Això se’ns indicarà amb un número que ens orientarà el nivell que haurà de tenir el nostre equip, i això serà resultat de sumar els paràmetres dels nostres Pokémon (amb les pedres que els hàgim afegit incloses). L’altra opció per incrementar el nivell dels nostres pokémon és mitjançant l’opció específica “entrenament“; seleccionem el Pokémon que vulguem entrenar i haurem de seleccionar un màxim de quatre Pokémon que un cop finalitzat l’entrenament, desapareixeran. Seguirem el mateix procediment si el que volem és modificar algun dels seus atacs.

 

Aquesta és la pantalla que se’ns mostrarà per combatre. Cada zona té les seves característiques pròpies.

 

 

PARA, PARA. QUÈ DIUS D’INGREDIENTS?

 

Sí! Els ingredients és l’altra part del joc. A part del mapa de la illa Rodacubo també podrem accedir a la nostra base. La base és una esplanada per la qual passejaran els nostres Pokémon i que podrem decorar amb diferents accessoris que ens atorgaran beneficis en les nostres expedicions amb els nostres Pokémon. A més, podrem cuinar en una cassola gegant que, barrejant diferents ingredients, ens donarà la possibilitat d’anar augmentant la nostra Pokédex. A mesura que anem avançant podrem aconseguir cassoles que requereixen més ingredients però atrauran Pokémon més forts. Un cop feta la tria dels ingredients se’ns marcarà el nombre d’expedicions que haurem de realitzar per tal que la recepta estigui a punt.

 

La base personal de Pokémon Quest, on podem veure part dels estris a utilitzar per “atraure” nous Pokémon.

 

I TOT AIXÒ, GRATIS?

 

Sí i no. A mesura que anem jugant anirem complint objectius que seran premiats amb cupones TP que serà la moneda de canvi per: adquirir accessoris per la nostra base, accelerar el procés de cocció de les receptes entre d’altres. A més de carregar la nostra bateria. En un inici tindrem una bateria que constarà de 5 càrregues que equivaldrà a 5 expedicions. Si les esgotem, o bé paguem o bé ens esperem a que es carregui per tal de poder seguir jugant. Els cupons també serviran per incrementar l’espai per acumular pedres i per incrementar el nombre màxim de Pokémon que podem tenir. Però no patiu, el joc és generós i es fàcil complir objectius per aconseguir cupons. A més, cada 20 hores el joc ens premia amb 50 cupons. També els podem comprar amb diners reals, és clar.