[ACTUALITZACIÓ] Després de tres mesos a la eShop (i una edició física incloent molts DLC‘s de cosmètics) Panic Button, els encarregats de fer el port del joc a Switch han actualitzat el joc millorant alguns dels aspectes que vaig criticar en el moment d’escriure l’anàlisi i que, òbviament, van influir a la nota final.

La principal millora i la que tots agraïm sobretot és la tan necessària pujada de resolució mantenint el joc estable. Si bé és cert que encara segueix uns graons per sota de la resta de plataformes, ara és molt més “jugable“. La resolució ha pujat de 720p a 900p en mode dock i de 576p a 720p (720p però amb la ja coneguda resolució dinàmica per prioritzar l’estabilitat de “frames” davant de la resolució) en mode portàtil, sent aquest últim on més apreciem la millora, ja que anteriorment era difícil veure un cotxe a la llunyania o la trajectòria de la pilota i ara ja ho podem intuir sense gaires problemes.

Altres problemes com el d’invitar als amics a la teva partida també han estat totalment resolts i era un altre dels majors inconvenients (que si bé no era molt greu, era un pal cada cop que volies convidar algú).

També han solucionat l’error a les partides classificatòries on no ens mostraven els ascensos i descensos (error que existia a totes les plataformes i ja han solucionat).

La resta de solucions són problemes menors que els esmentats. Ara en general el joc ja està ben polit. L’única diferencia (o desavantatge) que trobem amb les altres plataformes segueix sent la resolució del joc, però ja no ens podem queixar, ja que és totalment “jugable” es vegi millor o pitjor.

[ANÀLISI PREVI A L’ACTUALITZACIÓ] Crec que sobren les presentacions, de ben segur has escoltat a parlar algun cop d’un joc de futbol amb cotxes que, a priori, sembla una bajanada de joc… Fins que el proves. I t’hi enganxes.

Comences a jugar offline contra la màquina amb un nivell bastant baix per que encara no et coneixes els controls, i en un parell de partides ja saps com s’accelera, es gira (més o menys) i com utilitzar el turbo quan toca.

Et creus un gran jugador, ja domines bastant i comences a pujar el nivell dels bots fins que te n’adones que se’t queda curt, semblen mancs i arribes sempre abans que ells a totes les pilotes… I decideixes tirar-te a la piscina de l’online, una piscina on et trobes amb la realitat.

 

Rocket League, darrere de l’absurda idea de futbol amb cotxes “voladors”, alberga un joc amb una corba d’aprenentatge d’habilitats com pocs jocs competitius requereixen avui en dia. Has de coordinar a la perfecció molts moviments i estar sempre pendent de què fan els teus companys, els teus rivals, la pilota i la direcció de tots ells. Això mentre et baralles amb el teu cotxe perquè faci allò que esperes fer.

En el moment d’escriure aquest anàlisi, el joc té dos anys i mig de vida, ja es troba present a 4 plataformes amb el GRAN al·licient de que pots jugar contra jugadors de les altres plataformes, està a punt de finalitzar la seva sisena temporada competitiva i es nota que l’empresa mima el seu joc i escolta als seus jugadors, ja que des de llavors no ha parat de millorar i afegir tot allò que la comunitat demanava. Psyonix, com empresa, de 10 en aquest aspecte.

No obstant això, no és or tot el que rellueix, i és que la crua dosi de realitat pels jugadors antics de Rocket League (actualment porto +900 hores jugades a PC) ha estat el port a la consola de Nintendo.

Anàlisi del port a Nintendo Switch

Bé, després de dos mesos jugant a la versió de Switch, us puc explicar en detall les principals diferències del joc respecte a la resta de plataformes que ja porten anys amb el joc al catàleg:

  • Resolució: Les complicacions que ha tingut Panic Button (l’empresa que ha realitzat el port) per adaptar el motor del joc (que no suporta nativament la consola) els ha obligat a crear una resolució adaptativa, des dels 576p a un màxim de 720p tant al dock com en portàtil. Això és una conseqüència, tot sigui dit, de l’obligatorietat de que el joc es mantingui estable als 60 fps per no tenir desavantatges en aquest aspecte respecte a la resta de consoles. El problema el trobem segons l’estadi al qual ens toqui jugar, ja que quan la pilota o els jugadors es troben una mica lluny, és molt difícil veure res ja que es troben molt difosos, dificultant així poder saber en quina direcció o a quina velocitat s’estan movent. Això es molt notable sobretot en mode portàtil, per tant la principal atracció del joc a Switch que era poder jugar com si fos portàtil ja no atrau tant. Us deixo una imatge capturada des del mode portàtil per que us feu una idea:

 

  • Actualització: Ara fa cosa de mes i mig, va arribar a la consola l’actualització 1.40 del joc, a la qual ens deien que havien optimitzat un parell de mapes i la resolució entre altres. Realment ha millorat una mica el joc, no és molt notable però sí que és veritat que rendeix millor, però se’ls hi ha colat un “bug” molt gros i després de mes i mig encara no s’han preocupat de solucionar-ho. Resulta que quan vols invitar algun dels teus amics a jugar amb tu, l’altre jugador no rep la invitació. És un error bastant greu, ja que aquest joc està molt orientat a la cooperació i coordinació amb els teus amics i no poder jugar amb ells “mata” les ganes de seguir jugant. Per sort entre uns quants vam descobrir que hi ha una manera de rebre la invitació, que és entrant al mode entrenament. Un cop dins, si ens inviten, podem acceptar i unir-nos al grup.
  • Cotxes exclusius: Com cada versió (excepte PC) tenim els nostres cotxes exclusius amb llicència de Nintendo, en aquest cas en tenim dos, un és el Mario/Luigi NSR que surt un o l’altre depèn de l’equip en el que ens toqui jugar, i el de Metroid que també canvia de color depenent de l’equip en el qual ens trobem. Cap dels dos és personalitzable, absolutament res. A títol personal, el que més m’agrada és el de Metroid ja que la “hitbox” es molt bona per fer gols aeris.
  • Rendiment general: El joc, llevat del problema de la resolució i de les invitacions, funciona molt fluid i sense coses estranyes, però sí que és cert que exigeix bastanta potència a la consola i provoca que, sobretot en dock, s’escalfi bastant si jugues una bona estona seguida. També cal comentar que el joc ens permet fer captures de pantalla però no gravar amb la nova funció de la consola. No podràs xulejar dels teus super gols nativament!

Valoració personal

Com a jugador amb rang Llegenda a PC (el penúltim nivell) amb mes de 900h actualment a PC, trobo que l’ordinador seguirà sent el meu lloc de preferència per jugar-hi, ja que allà ja tinc tots els ítems cosmètics que m’agraden i es nota molt la diferencia de resolució i de fotogrames. Ara bé, per algú que no tingui el joc en cap altra plataforma li recomano la versió de Switch ja que sent un jugador sense experiència, si t’acostumes a jugar tal com es veu a la consola (i, espero, vagi millorant amb les properes actualitzacions) no tindràs cap problema en dominar-lo i gaudir igual que en qualsevol altra plataforma.

 

[amazon_link asins=’B078HSMN9M’ template=’ProductAd’ store=’nintenhype-21′ marketplace=’ES’ link_id=’3b069daa-0292-11e8-b8be-ad2d0138e8d4′]

 

Destacar que la versió física del joc (que acaba de sortir just aquesta setmana i que podeu comprar en aquest enllaç) inclou tots els DLC que han sortit fins ara, és a dir, pots tenir de sortida tots els cotxes i objectes de personalització que han anat sortint durant aquests dos anys i mig.