Chubbypixel és un estudi independent de Milà, creat per dues persones i amb un col·laborador. Actualment es troben en creixement i aposten per desenvolupar tant a dispositius mòbils com a consoles. El petit estudi ens porta un joc de puzzles composat de 25 pantalles on la física i l’enginy són el que importa. Fa pocs dies n’han anunciat una seqüela.

 

 

Argument bàsic i curiós

 

El nostre protagonista és el típic home sedentari que s’adorm mentre veu la televisió i beu cervesa. És durant el somni que rep una alerta del “món real”, on la seva cervesa és a punt de caure i trencar-se. Així que farà tot el possible per despertar-se i evitar malbaratar la birra. I és amb aquesta simple i curiosa premisa amb la que haurem d’anar fent un seguit de puzzles, on el resultat final és…suïcidar-se.

 

 

El suïcidi, en joc? No!

 

El nom i la temàtica entorn al suïcidi pot sonar bastant polèmic d’entrada, però val a dir aquesta no és la premisa dels programadors. L’objectiu és molt mes lloable que treure’s la vida sense més: en realitat es tracta de concloure el somni de forma urgent, per a despertar i tornar al món real, on la birra ens espera. Dit així, sona molt millor, oi?

 

 

Jugabilitat “sense històries”

 

En resum, es tracta d’un joc en primera persona on haurem d’anar resolent puzles. El nostre personatge només pot caminar, ajupir-se, saltar i interactuar amb objectes.

Què dir respecte dels puzzles? Doncs que alguns es fan relativament fàcils i d’altres, no tant. En el darrer cas, això és degut principalment a certs bugs i falta de precisió amb els controls, que ens poden jugar males passades i allargar el que d’entrada hauria de ser un trencaclosques més senzill.

 

Rendiment de l’aventura

 

  • En determinats moments, ens trobarem amb què no podem continuar degut a objectes que de cop desapareixen i errors similars, deixant-nos com a única opció reiniciar el nivell si volem completar-lo.
  • El moviment del personatge és força dolent. D’acord que es tracta d’un home panxut i sedentari, però sovint simplement ni tant sols és capaç de saltar, o quan ho fa la plataforma de destí no és accessible.
  • Com a consell us aviso que és millor treure la vibració del joc, ja que és molt horrorosa. La sensibilitat de la càmera també és recomanable ajustar-la, donat que per defecte es fa un joc ortopèdic.
  • La pantalla de selecció de puzle en mode portàtil pot causar una mica de fotosensibilitat, així que compte si sou propensos/es a patir en aquest aspecte.
  • En general, el joc en el seu mode portàtil és bastant injugable, amb caigudes de frames que provoquen petites congelacions. En mode dock aquest problema desapareix, però seguim amb tots els anteriors.

 

 

Puzles amb referències

 

Com he dit abans, la majoria de puzzles resulten força fàcils, més enca quan ens hi trobem una referència a mode de guia. Aquestes referències, d’entre altres, apareixen en els nivells de Indiana Jones, Super Mario, Portal o Els Simpsons. Aquí us deixo una imatge amb alguna d’aquestes referències.