Els dispositius mòbils compten amb un miler de videojocs, i possiblement ens quedaríem curts a l’afirmar-ho. La indústria dels videojocs va arribar als nostres cel·lulars per quedar-se, i tot i que la majoria dels jocs passaran desapercebuts, dins de tot aquest mar d’aventures més o menys logrades en més ocasions del compte, podem trobar alguna joia oculta. Ara analitzarem un d’ells.

El gènere dels trencaclosques és un dels gèneres més importants als dispositius mòbils. Jocs com ara Monument Valley, Framed, Kiwanuka, etcètera, van fer-se un forat al mercat i van obrir la porta a altres desenvolupadores a crear títols del mateix gènere. La pregunta claru, doncs, seria: és Flood of Light un d’aquests? Doncs en breus moments ho sabrem.

Flood of light és un joc de gènere trencaclosques, desenvolupat per l’estudi xinès establert a Beijing, Irisloft Studio. El joc va arribar al mercat mòbil a finals de l’any 2016, i a posteriori es va incorporar a Steam a mitjans del 2017, arribant finalment a Nintendo Switch l’agost del 2018.

 

 

La foscor de la vida

 

Al títol controlarem a una noia misteriosa que tindrà el poder de controlar la llum i que farà escena en un món distòpic on la humanitat se n’ha anat a norris per culpa d’unes pluges intenses que han inundat les ciutats. La nostra profeta, mitjançant el poder de la llum, obrirà pas i “atorgarà vida a les demeses màquines” per tal de fer baixar els nivells de les aigües i tornar a fer viable la vida de la humanitat. És a dir, ens trobem amb una història Deus Ex-Machina on la importància de la nostra saurí serà reprendre la vida dels éssers humans, dels robots i desentrellaçar els misteris sobre la nostra misteriosa protagonista.

Però si bé la història en sí és realment interessant i en podem extreure uns matissos de rerefons molt produnds, el punctum d’aquesta obra indie és el seu disseny artístic. Ens trobem amb un disseny de nivells on la feina és artesanal i minuciosa, on crear cada personatge, fons, color, etc, suposa una tasca admirable, i on el blau tindrà un pes narratiu dintre d’aquest marc de colors. Les llums seran part del llenguatge de la nostra intèrpret.
 

La nostra heroina es valdrà només del poder de guiar la llum per tal de baixar l’inundació.

 

Peripècies visuals i rendiment mòbil

 

Si bé és veritat que visualment ens podria portar a una obra pictòrica de William Turner, on els paisatges difuminats i certs elements estàtics conflueixen, la seva banda sonora, composta per Xiaofei Ma, no es quedarà enrere, i anirà perfectament lligada amb tota la resta d’elements artístics que componen aquest títol.

Però si us pensàveu que el plat fort era només el seu estil visual, doncs estareu completament errats, degut a que el joc té la seva complicació. Com esmentava abans, el live motive del joc és que, mitjançant les llums, ens haurem d’obrir camí per les diferents zones per tal de fer baixar els nivells de l’aigua de la ciutat. Per fer-ho comptarem amb uns poders on guiarem la llum en cadena fins interruptors, elevadors i màquines que interactuaran amb nosaltres. El seu disseny de nivells i de puzles també tindran la seva importància.

El principal problema que tindrem és el que comentava al principi de l’anàlisi: és un joc per mòbils. Amb això volem dir que en l’àmbit de “portàtil” el joc funciona realment bé i li escau perfectament, però el problema ens el trobem quan juguem en mode Dock, jugant-lo tant amb el comandament Pro com amb el comandament amb els joy-cons, ja que resulta molt complicat i poc usable, havent de fer certes peripècies per poder jugar decentment, arribant a entorpir la nostra experiència.
 

La nostra heroïna es valdrà només del poder de guiar la llum per tal de baixar l’inundació.


 

Repetitivament especial

 
Flood of Light no és un títol especialment llarg: la seva història conclourà a l’arribar a les 5 hores aproximadament. A part d’això, el joc ens proposa una sèrie de reptes on aconseguir finalitzar els nivells en el menor de moviments possibles, o trobar certes peces. Aquestes petites inclusions fan allargar la vida a un títol que no és massa extens. Per contra, el joc en certs moments té la seva dificultat, i a més d’un/a li resultarà exasperant, i poder pensarà a deixar-lo.

El joc sovint recaurà en la repetició a causa de que els escenaris tampoc canvien tant com per poder pensar que estem en un altre nivell, però… no és una ciutat un element repetitiu? Recordeu que estem enmig d’una ciutat (encara que sembla que estiguem més aviat dins d’una zona residencial).

La meva opinió personal és que si us agraden els jocs trencaclosques, si us agraden els jocs bonics i sou prou empàtics/ques per captar els diferents aspectes visuals i narratius, us recomano que l’adquiriu. Potser no és un joc que us canviarà cap paradigma, però és un títol entretingut i bonic. Per acabar, podeu veure al meu canal de Twitch un gameplay de les primeres zones de l’aventura.
 
 
 

     

  • El seu disseny artístic. El treball a mà és una obra d’art.
  • Disposa d’un bon disseny conceptual, i els seus dissenys de nivells està ben relacionat.

 
 

 

  • Pot caure en la repetició, sobretot per la falta de canvi d’escenaris.
  • És un joc molt curt, d’unes 5 hores de duració aproximadament.