Criança a Pokémon Espasa/Escut

En aquesta entrada aprendràs a crear els teus propis Pokémon perfectes i competitius.


 
 
La criança Pokemon ens permet extreure tot el potencial de cadascun dels nostres Pokémon i muntar els nostres propis equips per jugar de manera competitiva als tornejos que organitza The Pokemon Company a través del servei Online de Nintendo Switch, els presencials als que vulgueu assistir, o simplement, per diversió als destrossar els vostres amics i amigues.
 
Per poder dur a terme tots els passos necessaris d’aquesta guia, haurem d’arribar a la guarderia Pokémon, la qual trobareu a la Ruta 5 sota el nom de Cuidados Pokémon. Deixant dos criatures de la mateixa espècie, o un Pokémon + un Ditto (aconsellable conseguir un Ditto amb 6 IV immillorables per agilitzar la cria) aconseguirem ous i podrem anar obtenint cada vegada millors Pokémonm fent rotacions entre pares i fills, fins que aquests/es tinguin les característiques que busquem. La criança es basa en obtindre el millor “resultat” possible per poder formar el millor equip. Per tal d’arribar a aquest punt, hem de passar per diverses fases que us aniré explicant a continuació.
 

De què està format un Pokemon?

 
Un Pokémon és molt més del que veiem a simple vista, i hem de conèixer els seus “components” per poder buscar el millor o el que més ens interessi de cara al nostre equip. Anem a repassar les diferents parts d’un Pokémon seguint els esquemes que s’utilitzen comunitàriament per compartir-los a través d’internet. D’aquesta manera, quan us trobeu amb algun Pokémon que us agradi, podreu buscar la seva vessant competitiva i crear-lo pel vostre joc. A continuació us deixo un exemple d’un Pokémon competitiu extret del fòrum anomenat Smogon (pàgina de la comunitat competitiva on podem buscar tots els Pokémon per veure les seves stats i builds competitives):
 
 

 
 
Darmanitan-Galar @ Choice Scarf
Ability: Gorilla Tactics
EVs: 252 Atk / 4 SpD / 252 Spe
Adamant Nature

  • U-turn
  • Flare Blitz
  • Earthquake
  • Icicle Crash

 
Acostumareu a veure tot allò relacionat amb el competitiu en anglès, però tranquils/es, no ens espantem, és senzill passar-ho al nostre idioma del joc i aniré fent la traducció en aquesta guia. A l’acabar podreu tenir un Pokémon igual al que ens ha compartit aquest usuari/a amb aquestes línies de text. En primer lloc, tenim el nom del Pokémon, en aquest cas, és un Darmanitan de Galar, amb l’objecte equipat Choice Scarf (Pañuelo Elección). Aquesta primera línia serveix per definir el Pokémon i l’objecte equipat.
 

Habilitat (Ability)

 
L’apartat d’Ability es refereix a l’habilitat que té el Pokémon. N’hi ha que tenen 2 o fins i tot 3 habilitats possibles dins del mateix joc, però el més important d’aquesta part es saber si el Pokemon que estem buscant necessita una Habilitat Oculta o és una de les habilitats normals que pot obtenir el nostre Pokémon, ja que si necessita una Habilitat Oculta (Hidden Ability en anglès, amb sigles HA) , necessitarem que els pares de la nostra criatura tinguin aquesta habilitat també. En aquest cas, Gorilla Tactics (Monotema en castellà)
 
Les cries dels Pokemon hereten l’habilitat dels pares. Quan 2 Pokémon tenen una habilitat normal, és a dir, no oculta, hi ha un 70% de provabilitat d’heretar l’habilitat de la mare (en el cas de criar amb Ditto, la del sexe femení, ja que sempre es tindrà en compte l’altre Pokémon, que farà la funció de mare tot i ser mascle). Si un dels 2 pares té l’habilitat oculta, hi ha un 50% de provabilitat que la cria la tingui. Si els pares no tenen l’habilitat oculta, la cria no la podrà aconseguir a través de la criança.
 

Stats: EVs

 
En aquesta imatge podem veure les estadístiques del Pokémon, així com la pròpia habilitat. Per accedir dins aquest gràfic, haurem de prémer el botó X i alternarem entre el valor de cada estadística i els valors d’EV (Effort Values) del Pokémon (els que veiem destacats en blau a l’imatge). Aquests valors són els que nosaltres li donem al Pokémon un cop ja el tenim. De moment, millor ignorar-lo. Anem a centrar-nos primer en aconseguir la nostra preuada criatura i després ens posarem amb els EV, moviments, etcètera.
 
 

 

Stats: IVs

 

El primer que hem de fer és buscar un Ditto 6IV i posar-lo a la guarderia equipat amb l’objecte Lazo Destino, que farà que els pares passin 5 estadístiques a la genètica del fill/a enlloc de 3. Aquests 5 valors, són part dels IV (Individual Values) que tindrà el nostre Pokemon, i ve donat un cop capturem o criem al Pokemon i no pot ser modificat, per això és tant important la part d’aconseguir i criar el nostre Pokémon. A Pokemon Espasa i Escut podem fer servir els objectes anomenats Chapa Plateada i Chapa Dorada per poder “ficar un pegat” als IVs en cas que no siguin els que es desitgin, o si es dóna el cas de trobar-nos amb un Pokemon shiny, poder-los utilitzar de manera competitiva sense haver de renunciar a ell/a. Pero l’ús d’aquests objectes només s’aplica al Pokémon al qual li hem donat, i no passarà les característiques a les seves cries. És per això que ho considerem “no modificable” i és preferible obtenir el Pokémon amb els valors bons desde l’inici gràcies a la criança.

Per començar, posarem el Ditto amb el nostre Pokémon i farem cries, comprovant-ne els IVs amb la funció Juez que ens dóna el joc (la qual desbloquejarem despres de superar el rang 3 de la Torre Batalla, un cop finalitzada la història principal del joc). Anirem substituint el nostre Pokémon mare conforme n’anem aconseguint amb millors IVs. Per exemple, quan n’obtinguem un de 3 IVs Immillorables, el posarem al lloc de la mare si en té més que ella. I de forma consecutiva, farem igual quan tinguem una cria amb 4, 5 o fins a 6 IV. D’aquesta manera estarem posant a l’atzar menys possibilitats i forçant a les cries a ser millors.

Aixo ho podem comprovar de la següent manera: Ditto amb Lazo Destino, farà que passin 5 IVs a les cries entre els 12 que tenen els pares, 6 del Ditto i 6 del nostre Pokémon. Si el nostre Pokemon té 4 IVs immillorables, ja tindrem 10 dels 12 IVs. Si el Pokemon que fa de mare, en té 5, doncs tindrem 11 dels 12. I si es dóna el cas que el nostre Pokémon mare és 6 IV, els 12 IVs dels pares seran perfectes i estarem forçant a agafar-ne 5 a la cria, de manera que totes les cries tindran 5 IVs immillorables i l’ultim sera determinat a l’atzar, per tant la probabilitat sera de 1/32 (31 es el valor maxim que pot agafar el Pokemon en una estadistica de IV) pokemons serà perfecte (6 IV immillorables).

Realment gairebé mai ens servira que un Pokémon sigui perfecte amb 6 IV,  ja que normalment els Pokémon amb 5 són perfectament vàlids en competitiu. Buscarem que els 5 IVs immillorables coincideixin amb els de la Natura, fent que el Pokemon tingui el IV que podria ser millor en l’estadística que ens perjudiqui per Natura, ja que no la farem servir. És a dir, que si el nostre Pokémon, com en el cas mostrat, és Firme, cosa que li puja l’Atac i li baixa l’Atac Especial, ignorarem l’estadística d’Atac Especial.

Taula de natures extreta de WikiDex. En verd, el valor que puja de cada natura. En vermell, el que baixa.


 

Natura (o naturalesa)

 
El següent pas es comprovar la Natura del nostre Pokemon. En aquest cas d’exemple, Darmanitan fa servir la natura Adamant (Firme) que, tal i com hem comentat anteriorment, puja la nostra estadística d’Atac físic (en color vermell a la imatge superior) i baixa la nostra estadística d’Atac Especial (en color blau). Quan tinguem una cria amb natura Firme, li posarem l’objecte Piedra Eterna, i així forçarem a les cries a heretar la natura del pare que la porta equipada. En aquest punt, haurem de tenir el Ditto amb Lazo Destino i la mare de natura Firme amb Piedra Eterna. La podrem aconseguir dels Buscatesoros de l’Área Salvaje, o alguns Pokémon la porten equipada de forma salvatge, per exemple els Rogenrola. Molt provablement en tingueu una a la bossa que haureu aconseguit durant l’aventura.
 

 

Passos a seguir

 
Vistes totes les “parts” d’un Pokemon, ara podem procedir a crear el nostre Pokémon:
 

  1. Posar a la guarderia el Ditto 6 IV equipant el Lazo Destino al nostre Pokémon.
  2. Buscar 1 cria amb la Natura que ens interessa. En aquest cas, Adamant (Firme). No importen els IVs de la cria ara mateix, només busquem la natura.
  3. Equipar la Piedra Eterna a la cria de natura Firme i posar-la al lloc de la mare.
  4. Anar substituint la mare per una de més IVs consecutivament. En aquest punt, si heu fet tots els passos bé, totes les cries tindran la natura Firme, i per tant només variaran els IVs entre elles.
  5. Quan tinguem una cria amb 5 IVs immillorables menys l’IV d’Atac Especial, hem acabat amb el procés. 

 
Un cop arribat aquest punt, hauríem de tenir un Darumaka Firme, de 5 IVs menys el d’Atac Especial, o, si hem tingut sort, un de 6 IV. És aquí on es pot donar finalitzat el procés de treure ous i obtenir el Pokémon, però encara no hem acabat: el següent pas és encarregar-nos dels EV del Pokémon.
 

IMPORTANT: No fer-lo servir fins haver completat tot el procés.

 

Existeixen moltes formes i mètodes per tal de pujar els EV d’un Pokémon. En aquesta guia ho farem amb les Vitamines que ens proporciona el joc, comprant-les al centre Pokémon de Ciudad Puntera. Cada vitamina augmenta en 10 punts els EV d’aquella característica, fins a un màxim de 252, que és el límit per cada estadística. Per arribar-hi, gastarem 26 Proteïnes, i pujarem fins a 252 l’Atac físic; i gastarem, també, 26 Carburantes per pujar al màxim la Velocitat. En aquest moment ja tindrem fets els 252 d’Atac i els 252 de Velocitat, i només ens quedaran els punts restants, que en aquest Pokémon en concret van destinats a Defensa Especial. Li donarem un Zinc, que augmenta la Defensa Especial en 10 punts, però com ja haurem arribat al màxim total a repartir del Pokémon, només se li aplicaran 4 EV. El límit total d’EV son 508 punts.
 
 

 
 
El següent pas seria evolucionar el nostre Darumaka a Darmanitan. Amb una Piedra Hielo ho aconseguirem en un moment. Ara hem de posar-li el conjunt de moviments que ens indica aquesta build, que està formada per:
 

  • Icicle Crash: (Chuzos), mitjançant l’evolució
  • Flare Blitz (Envite Ígneo), mitjançant MT
  • U-turn (Ida y Vuelta), mitjançant MT
  • Earthquake (Terremoto), mitjançant MT

 
I per finalitzar aquesta guia, només ens queda pujar-lo de nivell fent servir els caramels d’experiència que obtindrem de les incursions de l’Área Salvaje o posant-lo al nostre equip per tal de guanyar experiència. Gràcies a tots/es per llegir aquestes línies i qualsevol dubte ens el podeu plantejar al nostre Twitter!