Albert.DATA, la nova identitat artística d’Albert Barque-Duran (1989), llança el seu nou projecte d’art, ciència i tecnologia. Després dels seus projectes premiats internacionalment “VESTIBULAR_1” i “The Zero-Gravity Band” (amb Marc Marzenit), “My Artificial Muse” (amb Mario Klingemann), o “Ultimate Emoji“, Albert.DATA presenta: “Slowly Fading into Data“.

 

L’experiència audiovisual/de joc

 

Una història contemplativa d’un humà, que muta lentament i es converteix en dades, en informació pura. Un viatge transformador sobre el significat de l’ésser humà, els límits de l’experiència, l’existència i la identitat.

Slowly Fading into Data” és un joc experimental d’acció-aventura, narratiu i interactiu (a més de ser un sintetitzador retro!). Està dissenyat per ser jugat mes d’una vegada i descobrir tots els seus secrets ocults, opcions, “easter eggs” i finals alternatius. Una intensa experiència audiovisual cinematogràfica que empeny la percepció dels 8 bits i posa a prova les habilitats d’exploració i filosòfiques.

Un dels principals elements visuals de l’estètica de “Slowly Fading into Data” és un forat negre dibuixat en format “pixel-art”, inspirat en els recents descobriments de l’Event Horizon Telescope Collaboration (EHT). A l’Abril (2001) l’EHT va obtenir la primera imatge d’un forat negre al centre de la galàxia M87, i aquest mes de Maig (2022) n’han obtingut la segona imatge directa d’un forat negre: Sagitari A*, al centre de la Via Làctia.

 

L’edició física de Slowly Fading into Data és tota una declaració d’intencions cap al món ‘retro’ i una autèntica meravella pels usuaris/es

 

 

Aspectes tècnics

 

L’objectiu d’aquest projecte és desafiar els mètodes estàndard de producció audiovisual combinant la “baixa tecnologia” (consola retro de 8 bits) amb l’alta tecnologia (Intel·ligència Artificial i disseny de so procedimental) en les indústries del videojoc. L’experiència conté peces artístiques de 8 bits dissenyades i produïdes mitjançant tècniques d’intel·ligència artificial (aprenentatge automàtic aplicat a les arts visuals). També compta amb música i disseny de so procedural de 8 bits que experimenta i explota el maquinari de so d’aquesta icònica família de consoles. El cartutx també conté la banda sonora original completa de l’experiència “Slowly Fading into Data”. El cartutx té una funcionalitat extra com a sintetitzador retro, que també es pot utilitzar per a performances audiovisuals en directe.

 

Edicions, compatibilitats I plataformes

 

Hi ha dues opcions disponibles per jugar a “Slowly Fading into Data”: una versió física o una versió digital. En el cas de la versió física (opció recomanada per l’artista), es pot adquirir una còpia de la “Edició Col·leccionista” (Inclou: caixa segellada + llibre d’art + cartutx personalitzat) o la “Edició Artista” (Inclou: caixa segellada + llibre d’art + cartutx d’edició única i limitada pintat a ma per l’artista + funda protectora). Ambdues versions es poden adquirir a www.albert-data.com. Aquesta experiència es compatible amb Game Boy Color ©, Game Boy Advance ©, Game Boy Advance SP ©, Analogue Pocket © i altres consoles compatibles amb aquest tipus de cartutxos. Per a la versió DIGITAL, la gent pot aconseguir el joc a STEAM i jugar-lo en un PC o en qualsevol altre maquinari compatible amb els jocs de STEAM (per exemple, STEAM DECK).

 

Dates oficials de llançament

 

Data oficial de llançament: 7 de juliol de 2022. Llançament físic: la compra anticipada ja està disponible. Els enviaments nacionals i internacionals començaran el 7 de juliol (estimat). Llançament digital: precompra a STEAM molt aviat.