Avui us porto el meu primer anàlisi escrit, i em fa molta il·lusió que sigui el Rime, un dels jocs nacionals més potents dels últims temps, tant a nivell de costos de producció, com a escala de vendes.

Rime és un joc creat per Tequila Works i distribuit per Grey Box. Es va anunciar a la Gamescom del 2013 com a títol exclusiu per a PS4, però finalment es va llançar per a totes les plataformes actuals: PS4, Xbox one, PC i Nintendo Switch. Va sortir el 26 de maig de 2017 menys per Nintendo Switch que va ser endarrerit. Sembla ser que Tequila Works no estava contenta amb el resultat del port, i va acabar sortint el 17 de Novembre. He de dir que he jugat al Rime després que aquest hagi estat actualitzat a una versió molt millor de la que va ser llançada originalment, i he vist comparatives i el joc del 17 de Novembre estava “trencat”, caigudes increïbles de FPS, deformacions, etc. Actualment s’ha de dir que és perfectament jugable (tot i alguna caiguda de FPS molt puntal que no afecten de forma). A continuació us adjunto un vídeo del company Obi Joan on podrem veure perfectament la millora visual del joc degut a l’actualització.

 

 

 

Història màgica amb sentit final

 

La història del Rime és difícil d’explicar. Ets un nen que et despertes sol a una illa pràcticament deserta. En aquesta illa hi trobarem una torre al mig, molta natura, muntanyes i fins hi tot animals salvatges. No hi ha cap vídeo introductori, ni cap instrucció a seguir. No tenim mapes, ni textos per llegir. Tot el que has de fer, ho has d’intuir per tu mateix. Tequila Works intenta (i ho aconsegueix) despertar una gran curiositat per descobrir i on només podràs caminar, córrer, saltar, escalar, nedar, cridar (si, cridar) i fer tombarelles.

 

La història de Rime no s’explica al principi: es va entenent a mesura que s’avança

 

Els puzles: la base de tot

 

Amb aquestes limitades accions hauràs de continuar la història sense un objectiu concret, que el descobriràs a mesura que avancis el joc i entris en la dinàmica dels seus constants puzles. L’aventura dóna molta llibertat per explorar. Evidentment si el que busques és un segon The Legend of Zelda: Breath of the Wild no el trobaràs.
Degut a que a Rime no existeixen els combats, l’única arma que tindràs és la teva habilitat per desxifrar els puzles que hauràs de completar per continuar amb la història en si. Per si us serveix, hi ha una frase que aniràs repetint constantment: “De vegades, tot és més senzill del que sembla”.

Dins dels Puzles els trobem de moltes classes:

  • Puzles relacionats en cridar o emetre so.
  • Puzles als que variar les ombres i la posició del sol.
  • Puzles on hem de moure objectes i jugar amb la perspectiva d’aquests.

 

Un dels exemples més vistosos de les accions a realitzar per tal d’avançar

 

 

Espectacle visual i auditiu

 

Rime té un disseny artístic increïble i una paleta de colors encara més impressionant. Miris on miris només hi trobes bellesa. En el transcurs de la història us haureu d’enfrontar a la pluja, oceans, sorra, animals, muntanyes, torres, i un llarg etcètera. No puc dir res més per no fer cap tipus d’ “spoilers”. És nota que el Rime s’ha fet amb amor, ja que hi ha intenció de cuidar fins l’últim detall, especialment amb els animals que trobaràs durant la història, com crancs o llangardaixos.

Si el nivell visual deixa el llistó molt alt, a nivell auditiu es possiblement superior. Segueix la línea de The Legend of Zelda: Breath of the Wild: natura, natura, natura, i moments de posar-te els pèls de punta amb petites cinemàtiques que faràn donar-li sentit al joc i podràs avançar la història.

 

Qualsevol imatge que posi de Rime no li fa honor degut al gran treball audiovisual que hi ha al darrere del títol

 

 

Experiència de duració variable

 

El joc és bastant curt. Està format per 5 episodis que no anomenaré per no destrossar-vos aquesta màgica experiència, però és brutal la connexió que tenen i el sentit que li donen a tot el propi conjunt. De bon principi la sensació de desconeixement i pèrdua seràn constants, però a mesura que avancis començaràs a lligar caps. “Sabeu quan aneu al cinema, mireu la película, acaba i no heu entés res, però després veus la cinemàtica o l’escena final i tot agafa sentit?” Doncs això és, en part l’essència de Rime. I tindràs ganes de tornar-lo a rejugar.

A més, aquest és propens a rejugar-lo, ja que té molts elements coleccionables que estàn repartits pels 5 episodis abans anomenats. Té un total de 18 Emblemes, 5 Peces de Roba, 6 Cançons, 7 Joguines i 8 Panys.  Penseu que en total hi ha 44 objectes coleccionables dels quals jo, en la primera vegada que m’he passat el joc, n’he aconseguit 9.

No només té els elements coleccionables, si no que Rime és un dels primers jocs per a Nintendo Switch que té un sistema d’assoliments (“logros”, per a que ens entenguem). A l’iniciar l’aventura, us trobareu davant de més de 30 “objectius” que també seràn molt difícils d’aconseguir. Per tant, podem afirmar que és un joc “simple” a nivell d’història però la dificultat puja dràsticament si tenim la intenció d’aconseguir el 100% de l’aventura.

 

 

  • El nivell visual és brutal, una gran experiència.
  • La banda sonora que ens acompanya, que complementa a la perfecció l’apartat anterior.
  • Com ens explica la història, a mesura que avances, tot pren sentit al final.
  • El sistema de coleccionables i “assoliments” fa que puguem rejugar el joc de forma molt més intensa i trobar detalls que segur que no hem trobat la primera vegada que hem superat l’aventura.

 

 

  • Si el que busques és passar-te el joc per primera i última vegada, es massa senzill.
  • La duració del joc, si vas per feina són poques hores de joc, unes 7, aproximadament.
  • Alguns problemes de rendiment en moments molt puntuals.

 

 

[amazon_link asins=’B06XWYGHS9′ template=’ProductAd’ store=’nintenhype-21′ marketplace=’ES’ link_id=’a5e1d84c-529b-11e8-8689-f72c8c3a4e77′]